Amerika’da online pazardaki artış, fiziksel mağazaları ilk kez geride bıraktı

Türkiye’de online ticaret, 2021’de 381,5 milyar TL rakamlarına ulaşmıştı. ABD’de son açıklanan veriler, 2022’nin ikinci çeyreğinde e-ticaret hacminin 252.14 milyar dolara ulaştığını gösterdi.

Online alışveriş, özellikle covid 19 pandemisi ile birlikte ciddi bir ivme kazandı. Bu da hem ülkemizde hem de dünya’da e-ticaret hacimlerinin artmasına neden oldu. Durum böyle olunca birçok perakende markası e-ticaret konusunda iyileştirme ve gelişmelere gitti ve kimi yerde fiziksel mağazalarını dahi kapatmaya başladı.

Ülkemiz için henüz 2022’ye dair e-ticaret verileri açıklanmamış olsa da, geçtiğimiz nisan ayında paylaşılan bilgilere göre e-ticaret işlem sayıları 2020’ye göre % 46 oranında artarak 3,4 milyar adet siparişe ve % 69 artış ile 381,5 milyar TL hacme ulaşmıştı. Perakende sektörünün yüzde 17,6’sı perakende e-ticaret satışlarından oluşmuştu. Bu sayıların 2022’de de çok farklı olmayacağını söylemek, hatta belki de e-ticaret hacminde artış görüleceğini tahmin etmek yanlış olmayacaktır. Zira başka ülkelerde yapılan çalışmalar da tam olarak bunu gösteriyor.